onsdag 27 april 2011

Inte bara tulpaner

Jag lovade att återkomma med någonting helt annat än tulpaner och krokisar. Här har jag nu hittat några andra sorter som till exempel Guckusskor som växte på våra ägor på Lösholmen.
Därefter kommer en favorit bland alla svärsöner nämligen Svärmors tunga som är lika vass som originalet, svärmor alltså.
Vi gästade Storebro över påsken och här kommer några bilder från denna tillställning. Som sig bör så kommer ett inbjudande fat med mina egna kanelbullar i sällskap med några inköpta kolleger. De var för all del goda de också och med gott kaffe så går allt ner.


Jag avslutar med några vackra bilder från påskhelgen. Dels överraskade jag kocken när han slogs med en fläskfilé som konstigt nog blev väldigt god. Resterna av påsklunchens starkarkare lämningar illustreras här med fem mycket tomma glas men gästerna blev desto fullare. Nertagning av tomtens enda träd av någon så när storlek har ju redan andra illustrerat och berättat om, precis som om det skulle vara något att berätta om men jag erkänner att det var ganska kul för det var länge sedan jag sysslade med denna min ovana att jämna skogen med marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar