tisdag 10 maj 2011

Redan tisdag

Refererande till gårdagens ovationer över två lettiska bullar med kaffe så har jag funnit ett bevis över min stora glädje över att finna sådana delikatesser i detta fattiga grannland.
För övrigt så är denna dag ännu så länge bullös men skall snart komma i rätt balans medan A är ute och går runt Rönningesjön. Själv avvaktar jag att klockan skall bli lagom mycket för att ta tåget till stan för vidarebefordran med buss 4 till tandläkare Dardel.
Sedan hinner jag nätt och jämt hem förrän jag återvänder till huvudstaden i sällskap med kära hustrun för att ta en rask promenad till en lokal nära Högkvarteret för att där avlyssna Livgardets chef Håkan Hedlund som skall tala om sina egna upplevelser i Afganistan.
Därefter så ser veckan lugn ut och vi kan packa våra väskor för att på lördag ta oss ut mot Stavsnäs och där deltaga i Trängens familjedag på en liten ö vid Djurö. När denna fest är slut så får alla åka hem utom styrelsen och andra involverade personer, bland annat jag för mina prestationer i valberedningen, för att ha en trevlig våravslutningsmiddag och övernattning i små stugor för att något så när sobra ta oss hem efter frukosten på söndagsmorgonen.
Jovisstja, jag blir ensam nu på fredag då A skall ta på sig uniformen och deltaga i en KFÖ (Krigsförbandsövning) som en av Stockholms HV-bataljoner håller denna vecka. Hennes uppgift blir att skjuta av sin kamera  mot lämpliga och olämpliga mål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar