måndag 27 juni 2011

Nationaldagen igen

När jag nu ändå är på gång att blogga så kom jag på att jag missat mig själv och min funktion under marschen, eller festtåget som de svage kallar det, upp till Skansen från Kungsträdgården. En svettdrypande historia med ett program och deltagande artister, inklusive vår käre Monark på Solliden som är så dåligt att man skäms. Det får vi tacka TV4 för.

Vi i min pluton smet därifrån så fort vi inmarscherat och firade kvällen under mer angenäma former. Se tidigare blogg i ärendet.

Jo, denna gång så bar jag på Sveagardesföreningens skylt och hade en framträdande plats efter fana och standar. Det är jag som skyltar i mitten.

Före oss musikkåren, därefter vi i Sveagardesföreningen och först därefter alla andra som kom efter i otakt.

3 kommentarer:

  1. Nu ska jag testa lite igen...det konstiga ar att det bara ar din och mammas blogg som inte gar att kommentera for mig (om jag inte ar anonym). Kan kommentera via google-id pa min egen men ocksa min kompis Matilda's blogg. Det ar enblogspot-blog det med. Fattar ingenting

    SvaraRadera
  2. Men halla, i dag gick det visst...NU fattar jag INGENTING :) Har du andrat nagonting?

    SvaraRadera